Welkom,

Welkom bij de blog van de trendwatching. Wij zijn studenten van Hogeschool Inholland te Rotterdam die de differentiatieminor "De wereld van communicatie" volgen. In deze blog is de theorie te vinden die wij behandelen. Daarnaast kunt u de individueel gemaakte opdrachten bekijken door op de naam van de desbetreffende bijdrager rechts te klikken. We proberen alles zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk weer te geven en zullen met verschillende categorieen en links werken.

Veel lees plezier!

Franks Rijsdijk, Rachieda Jamaloodin, Hounaine Dadda, Emir Mujovic, Renate Pronk, Jocelyn Hoffman.

Categorieen

maandag 29 september 2008

Wat is een concept?

Een concept is een uitgangspunt voor een uitwerking, vormgeving, het uitgangspunt voor het vormgeven aan een product. Een concept is een gedachte achter een product. Het gaat om een drang om iets te verklaren. Dit kan niet zonder een bedoeling, zonder gedachte noch zonder een gevoel. De kern van wat je wilt en deze op vakmatige afspiegeling kunt plaatsen. Een bepaalde meerwaarde die je op verschillende manieren communiceert aan de doelgroep.
Bij het concept staat de sfeer die je om het product creƫert centraal. Een concept is eigenlijk niets anders dan datgene wat iets, iets maakt. Een concept is dus een verzameling kernkenmerken.

Geen opmerkingen: