Welkom,

Welkom bij de blog van de trendwatching. Wij zijn studenten van Hogeschool Inholland te Rotterdam die de differentiatieminor "De wereld van communicatie" volgen. In deze blog is de theorie te vinden die wij behandelen. Daarnaast kunt u de individueel gemaakte opdrachten bekijken door op de naam van de desbetreffende bijdrager rechts te klikken. We proberen alles zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk weer te geven en zullen met verschillende categorieen en links werken.

Veel lees plezier!

Franks Rijsdijk, Rachieda Jamaloodin, Hounaine Dadda, Emir Mujovic, Renate Pronk, Jocelyn Hoffman.

Categorieen

woensdag 29 oktober 2008

Foute conceptlancering: Talpa

Talpa Een voorbeeld van een slechte conceptlancering is de tv-zender Talpa van John de Mol. Het is een slechte conceptlancering omdat het niet aansloeg bij het publiek. Dit alles vanwege verschillende reden. Het was niet goed gecommuniceerd naar het publiek dat de zender kwam. De programma’s dus de producten vielen niet goed in de smaak bij het publiek. Vandaar dat de kijkcijfers van de zender erg tegen vielen. Dit komt onder andere door de vaste programma’s die de mensen kijken op andere zenders. Veel bekende presentatoren van goed bekeken programma’s stapten over van een andere zender naar Talpa. Zoals Humberto Tan die van de NOS naar Talpa ging voor een ander sportprogramma. Veel kijkers waarderen dit niet, omdat hij ‘het gezicht’ de ‘de stem’ van NOS Sport was. De kijkcijfers van de zender steeg enorm toen de nieuwe televisieserie ‘Lotte’ werd geïntroduceerd.

Geen opmerkingen: