Welkom,

Welkom bij de blog van de trendwatching. Wij zijn studenten van Hogeschool Inholland te Rotterdam die de differentiatieminor "De wereld van communicatie" volgen. In deze blog is de theorie te vinden die wij behandelen. Daarnaast kunt u de individueel gemaakte opdrachten bekijken door op de naam van de desbetreffende bijdrager rechts te klikken. We proberen alles zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk weer te geven en zullen met verschillende categorieen en links werken.

Veel lees plezier!

Franks Rijsdijk, Rachieda Jamaloodin, Hounaine Dadda, Emir Mujovic, Renate Pronk, Jocelyn Hoffman.

Categorieen

maandag 29 september 2008

Waarom kopen mensen een nieuw concept?

Men koopt concepten als men denkt er wat mee te kunnen verdienen. Als men er al vanuit gaat dat het concept gaat mislukken dan is het, het proberen niet waard. Als men ervan overtuigt is dat het, het gevoel naar neerzet zoals men gepland heeft, zodat het de consumenten aantrekt zowel de trendsetters als de trendvolgers. De verkoper moet wel de koper kunnen overtuigen over de winstgevendheid en opbrengst van het concept. Daarnaast zullen ze kijken of het concept voor het bedrijf uitvoerbaar is. Dat betekent dat ze zullen kijken of ze daar de juiste contacten voor hebben of voor kunnen krijgen. Bovendien zal de koper kijken of het concept wel past bij de doelstelling van het bedrijf.

Geen opmerkingen: