Welkom,

Welkom bij de blog van de trendwatching. Wij zijn studenten van Hogeschool Inholland te Rotterdam die de differentiatieminor "De wereld van communicatie" volgen. In deze blog is de theorie te vinden die wij behandelen. Daarnaast kunt u de individueel gemaakte opdrachten bekijken door op de naam van de desbetreffende bijdrager rechts te klikken. We proberen alles zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk weer te geven en zullen met verschillende categorieen en links werken.

Veel lees plezier!

Franks Rijsdijk, Rachieda Jamaloodin, Hounaine Dadda, Emir Mujovic, Renate Pronk, Jocelyn Hoffman.

Categorieen

maandag 29 september 2008

Hoe bescherm je een concept?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een concept te beschermen. Dit is helemaal afhankelijk van wat voor type product men heeft. Men kan een concept beschermen door er een eigendomsrecht aan te verbinden. Zoals een patent aanvragen of een octrooirecht als het gaat om uitvindingen of tastbare nieuwe producten. Een concept wat gericht is op gevoel/ gedachte kan men ook beschermen aan de hand van een auteursrecht. Veder is er ook een merkrecht; dit betekent dat het merk geregistreerd wordt waardoor niemand anders het kan gebruiken. .

Geen opmerkingen: