Welkom,

Welkom bij de blog van de trendwatching. Wij zijn studenten van Hogeschool Inholland te Rotterdam die de differentiatieminor "De wereld van communicatie" volgen. In deze blog is de theorie te vinden die wij behandelen. Daarnaast kunt u de individueel gemaakte opdrachten bekijken door op de naam van de desbetreffende bijdrager rechts te klikken. We proberen alles zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk weer te geven en zullen met verschillende categorieen en links werken.

Veel lees plezier!

Franks Rijsdijk, Rachieda Jamaloodin, Hounaine Dadda, Emir Mujovic, Renate Pronk, Jocelyn Hoffman.

Categorieen

maandag 29 september 2008

Wanneer is een concept geslaagd?

Een sterk concept moet betekenisvol zijn, moet verschillend en uitspringen. Een concept die simpel, makkelijk communiceerbaar zijn en niet langdradig zodat de verschillende media er voor kunnen zorgen voor de bewustwording van de consument. Men moet wel concrete doelen stellen anders heeft het ontwikkelen van een concept geen zin. Meestal speelt men in op een bepaald gevoel waardoor de consumenten gaan nadenken over bepaalde dingen. De sfeer van het concept moet worden geaccepteerd. De achterliggende boodschap moet duidelijk overkomen Een concept bepaald je doelgroep.

Geen opmerkingen: